تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۰۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
من آمده‌ام تا راه شهدا را ادامه دهم  
 

  مردم استان خوزستان روز جمعه با حضور دوباره پای صندوق‌های رای، حماسه ایران قوی و قدرتمند را خلق کردند تا روزی خاطره انگیز را بر تارک تاریخ به ثبت برسانند.

 انتخابات نماد و مظهر تحقق شایسته سالاری با دستان مردم است امروز در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری مردم خوزستان پای صندوق‌های رای آمدند تا به تعبیر مقام ‌معظم رهبری نفسی تازه در کالبد کشور بدمند.

پیر و جوان، زن و مردم و همه و همه به خوبی می‌دانند این رای زمینه‌ساز خلق حماسه در مشارکت سیاسی است و انتخابات صحنه و عرصه واقعی شور و شعور و عزت و اقتدار ملی واقعی یک ملت به شمار می‌رود که این مهم به دست مردمان یک کشور به منصه ظهور می‌رسد.

امروز مردم در سنگر سیاسی کشور که همان آمدن به پای صندوق‌های رای است حضور پیداکردند تا با خروش حماسی خود ضامن سربلندی کشور باشند و آینده‌ای روشن‌تر را برای آیندگان رقم بزنند.

 

آمده‌ام تا نشان دهم آینده کشور برایم مهم است

جوان ۲۳ ساله‌ای که شناسنامه به دست در صف رای‌گیری منتظر است می‌گوید: آمده ‎ام تا بار دیگر نشان دهم که آینده کشور برایم مهم است.

پدری ۳۵ ساله با سه فرزند خود از حضور در پای صندوق رای ابراز خرسندی می‌کند و برگه رای خود را به فرزندانش می‌دهد تا با صندوق رای عکس یادگاری بگیرند او می‌گوید: آمده‌ام تا به فرزندانم یاد بدهم حضور ما می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد.

مادری ۴۲ ساله که رای خود را در صندوق رای اندخت می‌گوید: من آمده‌ام تا کسی را انتخاب کنم که بتواند برای جوانان این کشور روزنه امید باشد. کسی که مشکلات جوانان را حل کند و رونق را به کشور برگرداند.

آمده‌ام تا شرمنده خودم نباشم

دختر جوان ۲۶ ساله که به همراه خواهر کوچک خود در میان جمعیت منتظر است می‌گوید: آمده‌ام تا سرنوشت کشور را با دستان خوم رقم بزنم و در آینده شرمنده خودم نباشم.

مردی میانسال و عصا به دست که به سختی راه می‌رود می‌گوید: من و گروههای سنی مشابه، در دهه‌ها و سال‌های گذشته اتفاقات مختلفی که این کشور با سربلندی از آن‌ها عبور کرده‌ را دیده‌ایم اکنون آمده‌ام تا باز هم در یک اتفاق مهم حضور داشته‌باشم و کشورم را سربلند کنم.

پسر جوان ۱۸ ساله که رای اولی هم هست می‌گوید: من آمده‌ام تا تغییر دهنده باشم اگر من امروز رای ندهم نمی‌توانم تغییری هم ایجاد کنم من رای می‌دهم تا نشان دهم ما قدرت تغییر و انتخاب داریم.

 

آمده‌‎ام تا تعیین کننده باشم

زنی جوان که دوربین را به دست همسرش داده تا از او هنگام انداختن رای در صندوق عکس بگیرد می‌گوید: من آمده‌ام تا این لحظه را ثبت کنم و آن را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارم می‌خواهم به مردم بگویم این ما هستیم که تعیین می‌کنیم چه کسی اداره امور کشور را به دست بگیرد این ما هستیم که امروز تعیین می‌کنیم چه کسی با چه تفکری کشور را به قله برساند. من آمده‌ام تا تعیین کننده باشم.

آمده‌ام تا راه شهدا را ادامه دهم

مرد حدودا ۵۰ ساله می‌گوید: ما برای این کشور خون داده‌ایم. جوانان کشور جان خود را دادند تا این کشور امروز در دنیا عزتمند و مقتدر باشد من آمده‌ام تا راه شهدا را ادامه دهم آمده‌ام تا عزت و اقتدار کشور را حفظ کنم.

وی می‌افزاید: این کشور به آسانی به دست نیامده‌ است؛ در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مردم هر آنچه داشتند را گذاشتند تا کشور را حفظ کنند ما باید برای حفظ این کشور بکوشیم چراکه این کشور را دوست داریم و از جانمان هم مهم‌تر است.

آمده ام تا مشتی بر دهان دشمن بکوبم

زن جوان که با مادر خود پای صندوق رای آمده می‌گوید: دشمن طی سال‌های اخیر در تمام شبکه‌های مجازی و رسانه‌های خود در حال تخریب کشور است، دشمن دوست دارد که امروز، ایرانی پای صندوق رای نیایید ولی من آمده‌ام تا نشان دهم پای نظام و انقلاب هستم و مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبم.

  انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار